Älvkarleby, Uppsala jobb - lediga jobb

Älvkarleby, Uppsala jobb Älvkarleby, Uppsala jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Älvkarleby, Uppsala. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Älvkarleby, Uppsala. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Administrativ chef- Huddinge

  2. Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov- Stockholm

  3. Bygglovshandläggare med sakansvar- Stockholm

  4. 13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd- Danderyd

  5. Post-doc in cognitive neuroimaging- Stockholm

  6. Lärare i gymnasiet - kärnämne och yrkesämne- Järfälla

  7. Kvalitetssamordnare- Solna

  8. Kampanjplanerare - Hemköpskedjan, Solna- Solna

  9. Vik gymnasielärare i historia och samhällskunskap- Stockholm

  10. SverigeKids, Extramormor till Stockholm!- Stockholm


Mer beskrivning

Administrativ chef
Diarienr. 514/1.6.1/2013 Södertörns högskola är ett dynamiskt lärosäte med unik profil. Vi bedriver forskning och utbildning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och utbildningsvetenskap. Sedan starten har vi byggt upp en struktur med hög akademisk kvalitet och stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Här finns idag 13 000 studenter och 840 anställda. Högskolan har sitt campus i en kunskapsintensiv och expansiv miljö i Flemingsberg i södra Stockholm. Vi eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi söker nu Administrativ chef till Institutionen för samhällsvetenskaper Institutionen för samhällsvetenskaper är sedan 1 januari 2013 en av fyra institutioner vid Södertörns högskola. Institutionen har cirka 170 anställda. Den omfattar ämnena Företagsekonomi, Journalistik, Nationalekonomi, Offentlig Rätt, Psykologi, Socialt Arbete, Sociologi, Statsvetenskap samt centrumbildningarna EnterForum, Förvaltningsakademin och SCOHOST. Institutionen är också hemvist för ett stort antal utbildningsprogram. Vid institutionen bedrivs också en omfattande forskningsverksamhet, inklusive forskarutbildning, och det finns ett antal samverkansfunktioner. Som administrativ chef ingår du i institutionens strategiska och operativa ledning tillsammans med prefekt, proprefekt och de fyra avdelningsföreståndarna. Du kommer att ha personalansvar för drygt tjugo anställda inom institutions- och utbildningsadministration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Som administrativ chef ansvarar du för att utveckla och organisera institutionens administration på ett sätt som stöder institutionens verksamhetsmål och strategiska mål. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att • Leda och fördela arbetet för teknisk-administrativ personal vid institutionen • Genomföra löne- samt planerings- och utvärderingssamtal med institutionens teknisk-administrativa personal • Tillgodose administrationens behov av information och kompetensutveckling • Tillsammans med de akademiska avdelningsföreståndarna utarbeta rutiner för och organisera handläggningen av studentärenden • Utarbeta rutiner för och ansvara för institutionens arkivering • Ansvara för utveckling och samordning av institutionens externa och interna webbplatser • I samarbete med prefekten ansvara för rekryteringen av teknisk-administrativa personal • Handläggning av diverse ärenden av kvalificerad art Du har • Akademisk examen och/eller dokumenterad yrkeserfarenhet inom för arbetsuppgifterna relevanta områden • Dokumenterad, väl vitsordad erfarenhet av arbetsledning innebärande personalansvar • Dokumenterad mångårig erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn • Dokumenterad vana vid verksamhetsplanering och ekonomisk analys • Dokumenterat god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • Goda kunskaper om universitets- och högskolesektorn • Särskild vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbets-, kommunikativ och analytisk förmåga, ledaregenskaper samt administrativ skicklighet. Goda kunskaper i främmande språk är också meriterande. Anställningen Anställningen omfattar heltid tillsvidare med tillträde 2013-10-01. Ytterligare upplysningar Prefekt Hans E. Andersson, e-post: hans.andersson@sh.se Proprefekt Ann-Sofie Köping, e-post: ann.sofie.koping@sh.se Personalhandläggare Catarina Lindgren, tel: 08-608 40 48 v. 30 och 31. Övriga veckor kontakta Personalavdelningen 08-608 40 00. e-post: catarina.lindgren@sh.se Bifoga sedvanliga handlingar. Vi vill ha din ansökan senast den 25 augusti 2013. Välkommen med din ansökan. För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'
Företag: Södertörns högskola
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ chef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ chef

Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Söker nu en vikarie som kan hoppa in då någon av mina personliga assistenter plötsligt blir sjuk.Viktigt är att du trivs med dig själv. Vidare att du är smidig och lösningsorienterad. Rök- och snusfri. Är en rullstolsburen och yrkesarbetande kattmatte som lever ett liv som är värt att leva för mig. Söker nu alltså en vikarie, så att jag kan fortsätta med det även vid plötsliga sjukdomsfall bland mina assistenter. Välkommen med din ansökan! Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund. Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Emma Bjurbäck/Anna Gustafsson Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov

Bygglovshandläggare med sakansvar
Stockholms Stad Stadsbyggnadskontoret Bygglov Småhus Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Vill du arbeta som sakansvarig handläggare på bygglovsavdelningens småhussektion? Sektion småhus ansvarar för handläggning av lov- och tillsynsärenden som rör en- och tvåbostadshus (villor, parhus, radhus etc.) i hela Stockholm. Vi är 16 personer och jobbar i två team. Varje team består av en koordinator, lovhandläggare och inspektörer. Bygglovsavdelningen består av fyra sektioner om totalt 80 personer. Utöver specialistsektionerna Flerbostadshus, Verksamheter och Småhus som huvudsakligen handlägger ärenden finns en Rådgivningssektion med främsta uppgift att ge information och rådgivning inför bygglov och anmälan. 1 plats(er).Som handläggare arbetar du med handläggning av alla sorters bygglov som rör småhus, med tonvikt på tyngre ärenden. I sakansvarsrollen ingår bland annat att biträda sektionschefen vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare, att träffa större byggherrar inför bygglovsansökan och att företräda sektionen externt. Dessutom har du ansvar för att stödja handläggarna i handläggningen, fånga upp behov av rutiner och riktlinjer för verksamheten och att tillsammans med övriga sakansvariga på avdelningen bidra till verksamhetsutvecklingen. Arbetet innebär många kontakter både internt samt med bygglovssökande, medborgare, andra förvaltningar och politiker. Du har förmåga att snabbt komma till beslut trots ibland svåra avvägningar, och kan arbeta strukturerat även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera med människor och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du har mycket god kunskap om plan- och bygglagstiftningen och gällande rättspraxis, och har förmåga att motivera ställningstaganden på ett lättfattligt men rättssäkert sätt, både muntligt och skriftligt. Som person är du utåtriktad och duktig på att samarbeta med andra. Du trivs med ett arbete i högt tempo med många kontakter och kontinuerlig utveckling. Som del av en modern myndighet är det särskilt viktigt att du uppfattas som aktiv, tillgänglig och trovärdig. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som har högskoleexamen eller annan relevant utbildning och med flerårig erfarenhet av att handlägga bygglov. Det är en merit om du har erfarenhet av ärendehandläggning ”från ax till limpa”, alltså från lovbeslut till slutbesked enligt den nya plan- och bygglagen. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: sektionschef Mats Kager,08-50826472 Bertil Lindqvist, SACO, 08-508 27211 (facklig) Björn Sigurd, VISION, 08-508 28 164 (facklig) Tillträde: 2013-11-01.
Företag: Stockholms stad; Bygglov Småhus
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Bygglovshandläggare med sakansvar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bygglovshandläggare med sakansvar

13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd
Arbetsuppgifter Som personlig assistent är det din uppgift att vara kundens förlängda arm i livets alla situationer och assistera honom i olika personliga moment. Du bör vara i ungefär samma ålder eller något yngre. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vad som finns på agendan för dagen samt dina unika egenskaper/kunskaper. Det kan handla om att kunden har ärenden att uträtta, åka in till stan för att fika, eller bara vara hemma och ta det lugnt. Kvalifikationer Det viktigaste är att du är intresserad av att lära dig människor. Du måste vara öppen för nya intryck och vara nyfiken. Du ska kunna se och bedöma olika situationer fort och kreativt. Du måste kunna ta emot kritik och våga ge kritik. En bra och ärlig kommunikation är mycket viktig. Kunden är i regel mycket social och pratglad, så det är bra om du kan avspegla dessa egenskaper, men det är även viktigt att du är flexibel och lyhörd och kan känna av om kunden vill vara ifred eller ha sällskap. Det är ett plus om du kan tänka dig att ha detta uppdrag under en längre period då kontinuitet är viktigt för kundens skull. Eftersom kunden i fråga kommuicerar med hjälp av talapparat och dator är det viktigt att du kan läsa och förstå svenska språket mycket väl. Fler viktiga egenskaper innefattar bl.a. att du är ansvarsfull, pålitlig, glad, positiv samt att du är karismatisk. Arbetstid Arbetstiden är förlagd på ett rullande schema med pass mellan 8-17 respektive 17-08. Tjänsten är på ca. 80% . Lön Timlön enligt kollektivavtal PASS-KFS Ansökan Ansökan skickas via länk nedan. Referens: 13695 Välkommen med din ansökan! Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Företag: Särnmark Assistans AB
Ort: Danderyd
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga 13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd

Post-doc in cognitive neuroimaging
Karolinska Institutet Division Karolinska Institutet, Women’s and Children’s Health. Center of Neurodevelopmental Disorders at Karolinska Institutet (KIND  -  www.ki.se/kind). KIND is a competence center for research, development and education within the area of developmental psychopathology. The center is established in collaboration between Karolinska Institutet and Stockholm County Council, and aims at improving clinical practice, generating basic research, and spreading new knowledge to stakeholders. The Roots of Autism Twin Study Sweden (RATSS) is a frontline research project within KIND, focusing on monozygotic twins being discordant for autism spectrum disorder and other neurodevelopmental disorders, e.g. ADHD. For the first time ever, twins are examined on multiple levels, among them functional and structural neuroimaging using MRI. Scanning is performed in the Karolinska Institutet MR Research Center, using a 3 Tesla MR scanner (GE MR750), and more than 45 pairs have now been examined.  Duties As a post-doc, you will be mainly responsible for the acquisition and analyses of the multimodal neuroimaging data. This includes DTI, resting-state fMRI and structural T1, to be combined according to a brain connectome approach. This work will be done in close collaboration with the department of Clinical Neuroscience. The position also includes several other responsibilities, e.g. coordination of the neuroimaging works at KIND, involvement in international collaborations, administrative tasks, grant application and article writing. Entry requirements A person is eligible for a postdoc position if he or she has obtained a PhD no more than seven years before the last date of employment as postdoc. To qualify, the applicant must hold a doctor’s degree or a foreign qualification deemed equivalent to a doctorate. Applicants who have completed their degree no more than three years before the last date for applications should be given priority. Candidates who have completed their degree earlier than this should receive equal priority if special grounds exist. The applicant should have a PhD (e.g. in psychology) and a profound experience in human cognitive neuroimaging. Education in mathematics and/or physics, interest in neuroscience and experience in multimodal imaging is preferred. The applicant should also be able to independently perform MR-scans (if not, Karolinska Institutet provides a MR driving license) and to analyze the data. Documented independent research and scientific drive is meriting. Good collaborative skills and handling of children/teenagers with neurodevelopmental disorders are also required. Application process An employment application must contain the following documents in English or Swedish: - A complete curriculum vitae, including date of the thesis defence, title of the thesis, previous academic positions, academic title, current position, academic distinctions, and committee work - A complete list of publications - A summary of current work (no more than one page) - Verifications for crediting of illness, military service, work for labour unions or student organisations, parental leave or similar circumstances - Verification from the thesis defence committee or the equivalent (only if the thesis defence is scheduled within three months after the application deadline) The application is to be submitted on the NetRecruiter system.
Företag: Karolinska Institutet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Post-doc in cognitive neuroimaging jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Post-doc in cognitive neuroimaging

Lärare i gymnasiet - kärnämne och yrkesämne
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med snart 66 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. NT-Gymnasiet är en skola med kvalificerad utbildning. Vi har ca 420 elever och erbjuder naturvetenskaps- och teknikprogram. ARBETSUPPGIFTER Lärare i biologi,kemi och geografi KVALIFIKATIONER Behörig lärare i biologi och kemi. Merit om det finns behörighet i goegrafi också. Lärarlegitimation. Erfarenhet från undervisning på gymnasiet är meriterande
Företag: Järfälla kommun, NT-gymnasiet
Ort: Järfälla
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i gymnasiet - kärnämne och yrkesämne jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i gymnasiet - kärnämne och yrkesämne

Kvalitetssamordnare
Till Clinical Trial Supply inom Farmacisektionen på Recipharm Pharmaceutical Development AB söker vi en kvalitetssamordnare då vår nuvarande kommer att gå i pension. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. I befattningen ingår ansvar för drift och status för GMP lokalerna. Arbetsuppgifter - Planering av gruppens tillverkningar och samordning av aktiviteter såsom sanering och provtagningar relaterade till tillverkning - Arbete med valideringar, kvalificeringar, avvikelser, cc-ärenden och arbetsinstruktioner - Arbete med sammanställningar och batchdokumentation - Ansvar för driften av klassat område samt larmhantering - Du är en viktig del i att förbättra arbetssätt och upprätthålla GMP inom hela sektionen - Du deltar vid interna och externa inspektioner Bakgrund Du har ett antal års erfarenhet från produktion eller QA inom läkemedelsindustrin och bör ha erfarenhet av tillverkning av sterila produkter. Arbete enligt GMP sitter i ryggmärgen och du är självständig, flexibel och analyserande. Andra viktiga egenskaper är kundorientering och samarbetsförmåga. Du skriver gärna och strävar efter formuleringar som underlättar för läsaren/operatören. Datorvana (Word och Excel) och engelska i skrift och tal är ett krav. Lämplig bakgrund är högskoleutbildning inom, farmaci, kemi, mikrobiologi eller motsvarande alternativt gymnasieutbildning med relevant arbetslivserfarenhet. Upplysningar och ansökan Mer information lämnas gärna av Mikael Söderberg, Teamledare Clinical Trial Supply på tel. 08-602 45 72 alternativt Jonas Berggren, Farmacichef på tel. 08-602 53 87. Båda finns tillgängliga från 5 augusti. Sista ansökningsdag är 12 augusti 2013. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller post. Ansök genom nedanstående länk. Recipharm AB är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) med säte i Sverige och ca 1 600 anställda. Företaget omsätter ca 2,1 miljarder SEK och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland och Spanien och har sitt huvudkontor i närheten av Stockholm. Recipharm förser den globala läkemedelsmarknaden med ett hundratals olika produkter i ett flertal beredningsformer, såsom tabletter, granulat och pulver, sterila vätskor och frystorkat pulver, krämer och geler, betalaktamer, hormoner, orala lösningar, sprayer och torrpulverinhalatorer.
Företag: Recipharm
Ort: Solna
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalitetssamordnare jobb, Kvalitetssamordnare Solna, Kvalitetssamordnare Recipharm
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalitetssamordnare

Kampanjplanerare - Hemköpskedjan, Solna
Hemköp är en dagligvarukedja inom Axfood-koncernen. Hemköpskedjan har totalt 156 butiker varav 71 egenägda butiker. Butikerna återfinns i centrala lägen i stadskärnor och bostadsområden över hela landet. Hemköp ska erbjuda sina kunder ett brett och prisvärt sortiment, inspirera till matglädje och hålla en hög servicenivå för att möta och överträffa kundernas förväntningar. På Hemköp finns bra varor till bra pris. Sortimentet utgår från hela vardagens prisvärda basvaror till det där lilla extra i delikatessdisken. Hemköp vill hjälpa kunderna att äta sunt och må bra. Genom ett nytt säsongskoncept kombinerar vi tidpunkten för bästa smak och pris med den naturliga årstidsväxlingen. Det är ett sätt att berätta om maten som underlättar medvetna val - något som ligger i linje med Hemköps inriktning att erbjuda mat som är bra för hälsan och tar hänsyn till djur- och natur. Kampanjplanerare – Hemköpskedjan, Solna Hemköps Supportkontor i Solna söker en Kampanjplanerare till den centrala försäljningssavdelningen och dess kampanjteam. Som Kampanjplanerare inom Hemköpskedjan är du ansvarig för att inom ramarna för teamets ansvar ta fram vilka artiklar som skall vara på kampanj, sätta pris samt genomföra förhandlingar med leverantörerna för dessa artiklar. Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete på en försäljningsavdelning med spännande utmaningar, högt tempo och en stor vilja av att skapa positiva resultat. Din personliga drivkraft i kombination med din förmåga att leverera starka resultat är viktiga egenskaper. Vi ser att du har god erfarenhet av en motsvarande tjänst inom dagligvaror, och det är meriterande om du verkat både inom detaljistledet och inom leverantörsledet. Du ska vidare vara van vid stora komplexa förhandlingar och ha dokumenterad erfarenhet inom detta område. Som person är du driven, analytisk, bra på att bygga relationer och ett genuint intresse för affärer och för konsumenter. Du är kreativ, initiativrik samt en god administratör. Vi söker dig som vågar tänka nytt och utmana. För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rold Lindgren på Future Management, 070-513 66 94. Välkommen med din ansökan!
Företag: Future Management AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Kampanjplanerare - Hemköpskedjan, Solna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kampanjplanerare - Hemköpskedjan, Solna

Vik gymnasielärare i historia och samhällskunskap
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Kärrtorps gymnasium Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Kärrtorps gymnasium har ca 1200 elever och ca 110 anställda varav ca 80 lärare. Skolan erbjuder programmen SA, EK, Nsa, ES, SA-media samt språkintroduktion. Skolan är belägen i söderförorten Kärrtorp ett stenkast från tunnelbanan. 1 plats(er).Kärrtorps gymnasium söker gymnasielärare till vikariat i svenska och samhällskunskap. Du kommer att ingå i ett arbetslag ämnesgrupperna historia och samhällskunskap samt tillhöra en av skolans tre skolenheter. Mentorskap ingår. . Behörighet ser vi som en självklarhet. Utöver att du har gedigen utbildning i svenska och samhällskunskap förväntas du själv bidra med idéer och erfarenhet till grupperna du ingår i. Du ska vara flexibel, lyhörd, dynamisk och intiativrik. Ha god pedagogisk och didatisk förmåga samt förmåga till samarbete vilket är en förutsättning för att arbeta på Kärrtorps gymnasium. Du har också ett genuint intresse för att arbeta med unga människor. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Dokumenterad erfarenhet av såväl undervisning som betygssättning i historia och samhällskunskap. Erfarenhet av arbete som lärare inom den nya gymnasieskolan krävs. Varaktighet: 6 månader eller längre. Arbetstid: Dagtid. Tjänsten omfattar 80% av heltid För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Göran Nilsson,08-50832503 Darko Krsek, Rektor, 08-50832504, 076-1232504, darko.krsek@stockholm.se Anna Ceder, Rektor, 08-50832506, 076-1232506 Lina Jawhar, Lärarförbundet, 08-50832511 (facklig) Tillträde: 2013-08-12.
Företag: Stockholms stad; Kärrtorps gymnasium
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Vik gymnasielärare i historia och samhällskunskap jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vik gymnasielärare i historia och samhällskunskap

SverigeKids, Extramormor till Stockholm!
SverigeKids startade 2010, men affärsidén lades redan hösten 2009. SverigeKids erbjuder pedagogisk barnpassning i hemmet med lärandet i fokus för den aktiva familjen. Ambitionen är att vi skall vara stödet för barnfamiljer som vill höja sin livskvalité. Just nu är det flera trevliga barnfamiljer i Stockholm som har behov av barnpassning med den fina värme som en extramormor kan ge.  SverigeKids är ett pedagogiskt barnpassningsföretag som sätter fokus på att aktivera barnet och skapa förutsättningar för lärandet. Som extra mormor på SverigeKids så skall du i första hand se till att barnet får en trygg och stimulerande stund i lärandet, samt förbereder kvällsrutiner innan föräldern tar vid. Det kan innebära hämtning och lämning på förskola, samt hjälp med enklare matlagning för barnen. EGENSKAPER PÅ DEN SÖKANDE Som personal på SverigeKids är du företagets ansikte utåt. Vårt varumärke kännetecknas av trygghet, glädje och kunskap och det är därför viktigt att du delar våra värderingar. Du är med och påverkar barn och ungdomars liv samt deras utbildningsmöjligheter, vilket gör dig till det mest värdefulla vi har. Under rekryteringsprocessen undersöker SverigeKids ansvarskänsla, kompetens, erfarenhet och bakgrund.  SVERIGEKIDS KRAV PÅ DEN SÖKANDE  * Barnpassningserfarenhet, gärna med egna barn/barnbarn och vara en god pedagog med barn i olika åldrar. Du bör vara minst 40 år. * Brinnande engagemang att arbeta med barn och ungdomar  * Pålitlig, ansvarsfull och flexibel * Ej förekomma i Polisens belastningsregister och ha goda referenser (minst två)   Bra timlön erbjudes. SverigeKids ser fram emot just din ansökan!
Företag: SverigeKids AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga SverigeKids, Extramormor till Stockholm! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SverigeKids, Extramormor till Stockholm!


Sök lediga jobb Älvkarleby, Uppsala

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se