Arbetsterapeut_Sjukskrivningskoordinator, Robertsfors_Lövånger HC

Arbetsterapeut_Sjukskrivningskoordinator, Robertsfors_Lövånger HC jobb Arbetsterapeut_Sjukskrivningskoordinator, Robertsfors_Lövånger HC

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Arbetsterapeut_Sjukskrivningskoordinator, Robertsfors_Lövånger HC. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Arbetsterapeut_Sjukskrivningskoordinator, Robertsfors_Lövånger HC. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest- Stockholm

  2. Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet- Stockholm

  3. Kundservicemedarbetare- Stockholm

  4. Drifttekniker - Norrtälje- Norrtälje

  5. Finsktalande Credit Controller- Stockholm

  6. Dansktalande Credit Controller- Stockholm

  7. Senior Analyst till internationellt distributionsföretag- Stockholm

  8. Norsktalande Credit Controller- Stockholm

  9. Växeltelefonist till bilföretag- Solna

  10. Avdelningschef för utveckling- Stockholm


Mer beskrivning

Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest
Avanzera Bemanning Vårt uppdrag: För CountQuest’s räkning söker vi nu ännu en webbanalytiker med goda tekniska kunskaper. Detta är en rekrytering till en tillsvidareanställning hos CountQuest med start någon gång efter sommaren. CountQuest erbjuder ett komplett tjänsteutbud inom digital media analys. Man arbetar med allt från val av verktyg, uppsättning av mätplan, implementation, rapportering, kvalitetssäkring och utbildning till analys samt optimering av webbplatser. CountQuest startades år 2000 och sitter vid Odenplan i Stockholm. Tillsammans erbjuder deras konsulter en bred och mångårig kompetens inom digital media analys. Vi arbetar som verktygsoberoende konsulter och arbetar idag med analys i SiteCatalyst, WebTrends och Google Analytics. Arbetsuppgifter: Som webbanalytiker/analytiker på CountQuest får du arbeta med några av de största svenska företagen, marknadsledande inom sina branscher. Du blir del av projektavdelningen där du gör felsökningar, sätter upp lösningsförslag, tar fram rapporter, beslutsunderlag och gör kundanpassade presentationer samt arbetar med kvalitetssäkring. Man arbetar med flera projekt löpande, ofta i team. På sikt kommer du utvecklas mot att driva egna kundprojekt. Spetskompetens inom de verktyg man arbetar med och dess användande får du hos CountQuest. Du kommer på sikt att vara specialist på Site Catalyst, WebTrends och Google Analytics. Till din hjälp kommer du ha kollegor med stor erfarenhet och förmåga att uppfylla kundens krav på en stabil partner inom digital media analys. Din bakgrund: CountQuest söker dig som har ett genuint intresse för teknik och affärer via digitala medier och brinner för att arbeta med analys/uppföljning av webb, mobilt samt sociala medier. Du bör också ha förståelse för kodning. Man värdesätter egenskaper som logiskt tänkande, noggrannhet, punktlighet och stark servicekänsla förutom att man lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga. Som person är du social och kan bygga långsiktiga relationer med kunder. Vi tror att du har examen från högskola/universitet, gärna inom ekonomi, statistik, systemvetenskap eller motsvarande. Kanske har du arbetat med webb/teknik/support i någon form tidigare. Du har mycket goda kunskaper i MS Excel. Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med något webbanalys-/uppföljningsverktyg. Då många av uppdragsgivarna agerar globalt är god engelska en förutsättning. Sökord: Analytiker, analytisk, webbanalytiker, webbstatistik, webbplats Bemanning med personligt engagemang: Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera
Företag: Avanzera Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest

Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet
www.mathem.se - för dig som vill handla mat på nätet. Information om uppdraget:  MatHem.se söker en driven ekonom/controller till sitt kontor i Stockholm.  Beskrivning av företaget:  MatHem.se startade 2008 och är idag Sverige största matbutik på nätet. Vi växer med ca 200% och kommer omsätta ca 250 mkr under 2013. Vi har ca 220 anställda. Vi präglas av entreprenörsanda, flexibilitet och kreativitet med erfarna personer i ledningen och här finns goda möjligheter till att utvecklas tillsammans med företaget. Bolaget ägs av grundarna Tomas och Karolin Kull (som är VD respektive marknadschef), riskkapitalbolaget Verdane, Karl-Johan Persson  samt ett fåtal mindre aktieägare. Arbetsuppgifter:  Som ekonom har du ansvar över ekonomiarbetet och du kommer att rapportera till CFO.  Vi arbetar idag med en ledande extern redovisningsbyrå men kommer att ta över en del enklare uppgift och en del av ditt jobb kommer att kontinuerligt utvärdera hur vår redovisning skall skötas Vi använder för närvarande Visma Global, Qlickview samt Google Analytics för att sammanföra de olika datakällorna som vi har. Du kommer t.ex. • Övervaka den löpande bokföringen, kund- och leverantörsreskontra samt anläggningsregistret, skattefrågor och momsdeklaration  • Ta fram underlag till CFO för månadsrapporter och styrelsematerial • Ha kontakt med externa parter såsom banker, leasingbolag, betalningsförmedlare etc. • Analysera alla våra olika kostnader och föreslå förbättringar • Analysera vårt TB samt genomsnittsorder och hur det beror på prissättning samt produktplacering. • Analysera kundlojaliteten och rekommendera rätt marknadsföringsinsatser • Segmenteringen av målgrupperna för att nå bäst effekt • Uppföljning av Qlikview och Google Analytics kontot för att utvärdera olika insatser, dra slutsatser samt genomföra förändringar Vidare kriterier är att du: • Har akademisk examen inom ekonomi  • Har erfarenhet av kvalificerad redovisning • Extremt duktig på analys och siffror • Dokumenterad erfarenhet av liknande uppgifter • Har goda IT-kunskaper inom framförallt excel och word samt erfarenhet av analys- och affärssystem • Har vana av att utföra databaserade analyser och komma med rekommendationer • Är flytande i svenska och engelska Som person är du duktig på att sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Du planerar dina uppgifter i förväg och har en förmåga att prioritera på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och lägger stor vikt vid noggrannhet i ditt arbete. Självklart trivs du med att samarbeta med andra. Tidigare ledarerfarenhet är positivt. START: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid  OMFATTNING: Heltid, tillsvidare  PLATS: Du kommer att vara baserad på Norrlandsgatan 23, Stockholm men vid behov även arbeta från vår plockcentral på Masugnsvägen 28, Bromma LÖN: Enligt överenskommelse  SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-06-30 Endast elektroniska ansökningar via vårt ansökningsverktyg på: http://www.mathem.se/ledigajobb/ Om MatHem.se MatHem.se är det ledande e-handelsföretaget inom dagligvaruhandeln och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet med recept och abonnemang på färdiga matkassar. Företaget finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg med omnejd. MatHem.se har vunnit en rad priser och blev bland annat utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet 2012, 2011 och 2010.
Företag: Mathem i Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet

Kundservicemedarbetare
Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.  Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad. Dina arbetsuppgifter Som orderhanterare på Customer Service har du daglig kontakt med nyckelkunder och är vårt ansikte utåt inom order samt logistik. Du har ansvar för bland annat orderläggning, reklamationer samt fakturering. En viktig del är att förstå kundens behov och att bygga ett förtroende gentemot kund. Du har dagliga kontakter både internt och externt. Det ingår även i din roll att lösa eventuella problem samt arbeta proaktivt tillsammans med andra interna avdelningar. Din Bakgrund Vi söker dig som har ett intresse för kundservice, administration och logistik, gärna med något års erfarenhet från liknande arbete. Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Du har en god datavana med erfarenhet från affärssystem, där tidigare arbete i SAP är mycket meriterande. Dina egenskaper Som person är du självständig och serviceminded. Du är driven, lösningsorienterad, strukturerad och socialt utåtriktad samt van att arbeta med processer Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Nyholm på tel 072 988 90 05 Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Randstad AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservicemedarbetare jobb, Kundservicemedarbetare Stockholm, Kundservicemedarbetare Randstad AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservicemedarbetare

Drifttekniker - Norrtälje
Isaksson rekrytering och bemanning AB Vi söker nu tre stycken ansvarsfulla och drivna drifttekniker till vår kund YIT FM, med placering i Norrtälje. Du kommer bli direkt anställd på YIT men Isaksson Rekrytering och Bemanning genomför rekryteringsprocessen. YIT är en av de ledande i Sverige inom installation och service av industri-, energi- och fastighetstekniska tjänster. De erbjuder ett komplett utbud inom tekniska installationer, energitjänster, drift & underhåll och facilities management och hjälper deras kunder att göra lönsamma investeringar och att bibehålla dess värde. Deras omkring 4700 medarbetare på mer än 100 orter i Sverige jobbar alla efter samma filosofi – att skapa, utveckla och bibehålla en god livsmiljö för människan. Arbetsuppgifter Som drifttekniker på YIT arbetar du med tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning inom allmän fastighets- och processteknisk utrustning. Du arbetar med att säkra den dagliga driften av befintliga system. Du kommer även att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. I rollen ingår även: • Uppföljning och återrapportering • Planering av eget arbete • Utföra tekniska serviceuppdrag Kompetensprofil Vi söker dig som har en drifttekniskutbildning eller motsvarande. Du är utbildad drifttekniker där erfarenhet är meriterande. Utöver detta krävs följande: • Vana att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter • Kunna läsa ritningar • B-körkort För att arbeta som drifttekniker hos YIT bör du även vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad och tycker om kundkontakter och är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. Som person är du servicetänkande, kreativ problemlösare och utåtriktad. Vad erbjuder vi YIT är ett stort expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. YIT jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller. YIT eftersträvar mångfald och jämlikhet och ser därför gärna såväl manliga som kvinnliga sökanden. Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar kandidater löpande och räknar med att tjänsten skall vara tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du har frågor rörande tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Lina Eliasson 0721829671 Isaksson Rekrytering och Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv. Vi är ett av Dagens Industri utsedda Gasellföretag 2012.
Företag: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Ort: Norrtälje
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Drifttekniker - Norrtälje jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Drifttekniker - Norrtälje

Finsktalande Credit Controller
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Credit Controller kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du samarbetar med en mindre grupp av kollegor i samma roll som du. Du har eget ansvar för den finska kreditverksamheten inom företaget och har mycket kontakt med kollegor i Finland. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Upplägg av nya kunder - Övervaka och granska kundkonton, stämma av förseningar och skicka påminnelser - Bokföra inbetalningar & utbetalningar till kund - Räntefakturera - Beräkna kassarabatter - Ta emot inkommande samtal och mail (internt och externt) - Kontrollera och bedöma stoppade order - Kontoavstämning och månadsrapportering I din roll kommer du även att ha direktkontakt med kunder och daglig kontakt med den interna säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet och minst 2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrad finska och har ett genuint intresse för siffror. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt en god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP, men det är inte ett krav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Credit Controller kommer du ha mycket kontakt med kunder och leverantörer, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Du har en hög integritet och är inte rädd för att uttrycka din åsikt och står på dig i situationer då det krävs. Att ta eget ansvar och se betydelsen av din roll på företaget är viktigt för vår kund. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Controller, ekonom, ekonomiassistent, redovisningsekonom
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande Credit Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande Credit Controller

Dansktalande Credit Controller
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Credit Controller kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du samarbetar med en mindre grupp av kollegor i samma roll som du. Du har eget ansvar för den danska kreditverksamheten inom företaget och har mycket kontakt med kollegor i Danmark. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Upplägg av nya kunder - Övervaka och granska kundkonton, stämma av förseningar och skicka påminnelser - Bokföra inbetalningar & utbetalningar till kund - Räntefakturera - Beräkna kassarabatter - Ta emot inkommande samtal och mail (internt och externt) - Kontrollera och bedöma stoppade order - Kontoavstämning och månadsrapportering I din roll kommer du även att ha direktkontakt med kunder och daglig kontakt med den interna säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet och minst 2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrad danska och har ett genuint intresse för siffror. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt en god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP, men det är inte ett krav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Credit Controller kommer du ha mycket kontakt med kunder och leverantörer, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Du har en hög integritet och är inte rädd för att uttrycka din åsikt och står på dig i situationer då det krävs. Att ta eget ansvar och se betydelsen av din roll på företaget är viktigt för vår kund. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Controller, ekonom, ekonomiassistent,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Credit Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Credit Controller

Senior Analyst till internationellt distributionsföretag
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Senior Analyst kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du ansvarar för stora kunder och samarbeta med företagets nordiska team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Samarbete med övriga organisationen utveckla kreditarbete inom företagskreditavdelning - Verka för en sund kreditgivning till företags kunder - Förhandla med kunder om olika säkerhets alternative - Analysera, bedöma och godkänna kreditlimiter - Öppna nya kundkonton och upprätthålla kundinformation - Stödja försäljning genom att delta i möten - Utföra rapporter, rapportering - Kredit analysera & åtgärda vid orderstopp - Att genomföra regelbunden uppföljning och kreditbevakning påföretagets kunder. enligt företagets policy Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom din roll och få eget ansvar för ett par länder i den nordiska koncernen där du får ansvara för stora kundföretag. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet från att ha arbetat med redovisning, riskanalys och kreditbedömningar av mellanstora och stora företag. Du har en god Förståelse för kundernas årsredovisning, koncernbokslut. Du har kunskaper i SAP eller liknande ekonomisystem, god vana i Excel. Då du kommer att ha mycket kontakt med de nordiska kontoren är det meriterande om du har kunskaper inom det norska och danska språket. Koncernsspråk är engelska. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt där du får ta mycket ansvar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta på och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en hög integritet där du har en vana att ta svåra beslut och kan arbeta i grupp. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö. I din roll som Senior Analyst kommer du ha mycket kontakt med kunder, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett stort internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Analytiker, Analyst, redovisningsekonom, financial analyst,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Analyst till internationellt distributionsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Analyst till internationellt distributionsföretag

Norsktalande Credit Controller
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Credit Controller kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du samarbetar med en mindre grupp av kollegor i samma roll som du. Du har eget ansvar för den norska kreditverksamheten inom företaget och har mycket kontakt med kollegor i Norge. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Upplägg av nya kunder - Övervaka och granska kundkonton, stämma av förseningar och skicka påminnelser - Bokföra inbetalningar & utbetalningar till kund - Räntefakturera - Beräkna kassarabatter - Ta emot inkommande samtal och mail (internt och externt) - Kontrollera och bedöma stoppade order - Kontoavstämning och månadsrapportering I din roll kommer du även att ha direktkontakt med kunder och daglig kontakt med den interna säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet och minst 2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrad norska och har ett genuint intresse för siffror. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt en god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP, men det är inte ett krav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Credit Controller kommer du ha mycket kontakt med kunder och leverantörer, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Du har en hög integritet och är inte rädd för att uttrycka din åsikt och står på dig i situationer då det krävs. Att ta eget ansvar och se betydelsen av din roll på företaget är viktigt för vår kund. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Controller, ekonomiassistent, ekonom,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Norsktalande Credit Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norsktalande Credit Controller

Växeltelefonist till bilföretag
Kontorsfixarna Skandinavien AB Om tjänsten Har du erfarenhet av service och är nyfiken på bilbranschen? Vi söker nu för kunds räkning en trevlig telefonist på heltid till ett bilföretag med kontor i Solna. Arbetsuppgifter Som växeltelefonist tillhör du ett glatt team på ca 6 personer som tillsammans utgör den första viktiga kontakten med företagets kunder. Framförallt ansvarar du för att svara och koppla vidare samtal till respektive avdelning samt hantera enklare kundärenden. Öppettider för växeln är 7:00–18:00 vardagar och 11.00–15.00 lördagar. Du arbetar enligt ett rotationsschema med 8 timmars arbetsdag samt var sjätte lördag. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av service och gillar att prata i telefon. Det är en fördel om du har ett intresse för bilbranschen och då arbetet sker från en av företagets bilhallar är det bra om du trivs i den miljön. Många inkommande samtal är från internationella kunder så goda kunskaper i engelska en förutsättning för att lyckas i denna roll. Övrigt Uppdraget är tillsvidare och innebär att du får en anställning hos oss på Kontorsfixarna men arbetar ute hos kund i Solna. Tjänsten startar i augusti och urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Kontorsfixarna Stockholm AB
Ort: Solna
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Växeltelefonist till bilföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Växeltelefonist till bilföretag

Avdelningschef för utveckling
Världskulturmuseerna heter formellt Statens museer för Världskultur. Myndigheten driver Världskulturmuseet i Göteborg och Etnografiska museet, Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet samt tillfällig utställningsverksamhet i Bergrummet på Skeppsholmen i Stockholm. Idag arbetar cirka 130 medarbetare utifrån det primära regeringsuppdraget som är att visa och levandegöra världens kulturer samt att tillgängliggöra och utveckla kunskap om omfattande föremålssamlingar. Läs vidare på www.varldskultmuseerna.se ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef för utveckling har du ett övergripande ansvar för myndighetens utvecklingsprojekt, fastigheter- och säkerhetsfrågor. Målsättningen är att museerna ska nå uppsatta mål. Fokus ligger på att utveckla museernas inomhus- och utomhusmiljöer så de stödjer och förstärker verksamheten samt besökarnas upplevelser. Myndigheten Statens Museer för Världskultur bildades 1999 och är organiserad i en matrismodell, och bedrivs till stor del i projektform. Av myndighetens fastigheter är två ändamålsenliga museibyggnader medan två är K-märkta historiska byggnader. Byggnaderna har tillgång till parker och utomhusmiljöer med stor utvecklingspotential. Samtliga fastigheter förvaltas av Statens fastighetsverk. I planeringen av verksamheten samarbetar du med museernas chefer och medarbetarna. Du arbetar nära och är direkt underställd överintendent och ingår i myndighetens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Akademisk examen inom ett relevant område och med stor kunskap om fastighetsförvaltning, ekonomi, att företräda en myndighet och föra en aktiv, drivande roll i kontakter med fastighetsägaren. Som chef är du drivande, entusiasmerande, idérik och stimulerar till ny tänkande och du är bra på att leda projekt. För att vi ska nå våra högt ställda mål på verksamheten krävs att du har: - Flerårig chefserfarenhet från fastighets- och/eller kulturmiljö. - Gedigen erfarenhet av såväl strategiskt som operativt arbete. - Stor kapacitet och erfarenhet av att driva och genomföra utvecklings- och förändringsarbete. - Mycket god förmåga att utrycka dig både muntligt och skriftligt, på såväl svenska som engelska. Arbetets karaktär ställer höga krav på målinriktning, mognad, handlingskraft, kreativitet, lyhördhet, en lätthet för samarbete, förmåga att bygga relationer och nätverk. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Source.
Företag: Statens museer för världskultur
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningschef för utveckling jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningschef för utveckling


Sök lediga jobb Arbetsterapeut_Sjukskrivningskoordinator, Robertsfors_Lövånger HC

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se